Perioada de vot s-a încheiat.

Pe această pagină poți vota logo-ul Centenarului Marii Uniri de la 1918

Centenarul Marii Uniri de la 1918 este o sărbătoare a tuturor românilor, motiv pentru care fiecare trebuie să aibă posibilitatea de a alege identitatea vizuală care va reprezenta acest important eveniment din istoria noastră națională și care va fi folosită pe toate materialele dedicate acestuia. Ministerul Culturii și Identității Naționale, împreună cu Uniunea Agențiilor de Publicitate din România și cu sprijinul International Advertising Association, al Centrului de Excelență în Studiul Imaginii și al UNARTE, a organizat un concurs de idei la care s-au înscris trei agenții din România, respectiv Pastel, FCB BUCHAREST și BrandNew, care au propus un total de 13 identități vizuale.

Procesul de jurizare se desfășoară în două etape: în prima etapă, agențiile prezintă unui juriu format din experți din cadrul instituțiilor mai sus amintite propunerile lor, iar acestea sunt punctate în baza unei grile de evaluare. În cea de-a doua etapă, publicul are posibilitatea de a alege până duminică, 27 august 2017 ora 23:59, identitatea vizuală pe care o preferă. Votul dumneavoastră contează în proporție de 25%. Găsiți mai jos cele 13 propuneri de identitate vizuală, dintre care puteți vota una singură.

De asemenea, nu uitați, dacă aveți un proiect sau idee pentru Centenarul Marii Uniri, le puteți înscrie AICI

ROMÂNIA REUNITĂ v.1
În linie cu numele și direcția strategică, logo-ul e gândit ca un simbol de sine-stătător, obținut prin reunirea celor două R-uri. Obținem astfel o formă puternică, ce poate fi folosită cu ușurință ca atare, ca o semnătură vizuală, distinctă și memorabilă.
Hora
Construim logo-ul pornind de la două cercuri reunite de simbolul infinitului. Cercurile sunt compuse din puncte individuale care cresc și se dezvoltă. Hora infinită obținută este un simbol viu, sugerând continuitate împreună, rezistență și creștere.
Legământul
Brâncuși a marcat ideea de Românie modernă. Este relevant în țară și mai ales în lume. Simbolul folosit cu ocazia Centenarului transmite ideea de apropiere, de legământ între oameni. Fontul ales, din familia Futura, întărește conceptul, fiind clasic și niciodată depășit.
POP
O interpretare pop-art a drapelului, un tablou cu putere vizuală și simbolică rezistentă în timp. Clasic și modern se întâlnesc pentru a unifica nuanțe și a uni generații. Permite declinarea într-un simbol puternic cu valoare iconică: timbrul poștal.
Drapelul
Logo-ul e o reprezentare grafică a unei cocarde festive și formează numărul 100 dintr-o singură linie, fluid și firesc, la fel cum ar putea fi pliat de oricine. Cocarda e singurul element palpabil care s-a păstrat de la ceremonia de la Alba Iulia din 1918; e simplă, iconică și accesibila oricui.
ROMÂNIA REUNITĂ v.2
Caracterele de literă se întrepătrund pentru a susține ideea unor elemente care se transmit pe parcursul mai multor generații: un fir care leagă valorile trecutului de cele ale prezentului și viitorului, elemente care sunt definitorii pentru națiune.
ROMÂNIA REUNITĂ v.3
Logotipul este bazat pe dualitatea simbolistică a literei R. Individual, litera-simbol este compusă din 3 părți - o trimitere la unificarea principatelor - trei părți care, astfel așezate, formează steagul României.
De 100 de ani împreună
O paralelă între Marea Unire și unirea literelor care formează numele țării. O panglică aniversară ce formează nr. 100 unește literele numelui. Sloganul scoate în față esența acestei uniri: unitatea tuturor. România unită acum 100 de ani este România în care suntem împreună acum.
Împreună pentru Centenar
Această propunere este ca sentimentul de apartenență să fie generat de implicarea fiecărui român la construirea identității vizuale a unui moment esențial: 100 de ani de existență. Logo-ul invită românii să scrie cifra 100. Fiecare 100 se suprapune grafic în logo-ul aniversar al tuturor.
România e acasă
Simbolul din logo are la bază cocarda tricoloră. Ilustrația exploatează însă și alte sensuri. Prin poziția față de text, este sugerată ideea unui acoperiș în două ape, în același timp cu un posibil ecou vizual al farfuriei cu ștergar - simbol tradițional și autentic al ospitalității românești.
România: Autor centenar
Un moment festiv esențial, Centenarul sărbătorește 100 de ani de momente cu drept de autor. Această propunere include trei elemente fundamentale pentru momentul aniversar: C – centenar, C - copyright, C – cifra romană corespondentă numărului 100. Sloganul le întărește.
Fibra
Grafica cu motive populare reprezintă o ie descompusă microscopic până la nivelul fibrelor identitare de bază ce o compun. Firul în romb unește elemente ale Coloanei fără sfârșit și ale clepsidrei, simboluri ale creșterii, rezistenței și dezvoltării.
ÎMPREUNĂ
Primul logo viu, cu și despre români.La fel ca și țara noastră, logo-ul propus este o formă căreia îi dăm viață noi și fiecare român trebuie să fie parte din el. Românii își trimit numele online sau prin sms, iar logo-ul prinde viață în timp real și este proiectat pe Casa Poporului.